17 Mayıs 2013 Cuma

Kremalı Mantarlı Somon

Birgün ne pişirsem diye evin içerisinde dolanırken sevgili Devletşah aradı. Hani iyi olacak hastanın doktor ayağına gelir derler ya o biçim oldu :) Bu fırsatı tabiki kaçırmadım ve kendisine danıştım. O da bana o kadar pratik, lezzetli ve bir o kadar da faydalı bir yemek tarifi verdi ki çok mutlu oldum. Hemen denedim, eşim ve Derin tek kelime ile bayıldılar. İşte tarifi ;

3 kişi için;

* 3 dilim fileto kesilmiş somon
* İki dilim bayat ekmek
* 1/4 demet maydonoz
* 1 paket krema
* 1 paket mantar
* 1 orta büyüklükte soğan

Yapılışı;

Öncelikle soğanları ve mantarları istediğimiz büyüklükte doğruyoruz. Biraz sıvıyağda önce soğanları sonrada mantarları ekleyerek kavuruyoruz. Pişmelerine yakın biraz tuz ve kremayı ekliyoruz, bir iki dakikada böyle pişirip kapatıyoruz. Bu sırada maydonozları ve bayat ekmekleri blendırdan geçirip geniş bir tabağa alıyoruz. Somonları bu maydonoz ekmek karışımına bulayıp öneceden ısıtılmış 180 derece fırında 15 dk kadar pişiriyoruz. Somonumuz piştikten sonra üzerine kremalı mantarlı sos ile servis ediyoruz.

Bu tarif gerçekten lezzetli oluyor, maydonozlu ekmek karışımı ona hem şıklık hemde kıtırlık katıyor. Böylelikle yediğimiz balıktan çok daha fazla zevk alıyoruz.


 
 Balık sunumlarında ikeanın dikdörtgen tabaklarını tercih ediyorum. Hem şık hemde kullanışlı oluyor. Somonu ıstakoz surimi ve mevsim salatası ile servis ettim.

3 yorum:

  1. Harika görünüyorrrr ilk fırsatta deneyeceğim

    YanıtlaSil
  2. Ben de deneyim, somon bizim minnoşlar için çok da faydalı ama başka tariflerle denemeli. Onların da damak tadı gelişsin değil mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle çok lezzetli ve faydalı :)

      Sil