16 Mayıs 2013 Perşembe

Atopik Dermatit Ciltli Bebekler

Derin doğduğundan beri kuru ve hassas ciltli bir bebekti. 5.ayımıza geldikten sonra yanaklarında, kollarında ve bacaklarında inanılmaz lekeler ve kuruluklar oluşmaya başladı. Sürekli kaşınıyor ve yanaklarından kanlar akıyordu. Doktorumuz  Derin'in atopik dermatit olduğunu söylemişti. Atopik dermatit veya atopik ekzema, şiddetli kaşıntılı, bulaşıcı olmayan, kronik inflamatuvar bir deri hastalığıdır. Doktorumuz bunun tamamen 3 yaşından sonra geçeceğini söyledi. Geçici çözüm için kortizonlu krem önerdi. Fakat kortiozunlu krem kullansaydık sadece bir haftalığına geçecek sonrasında yine aynı yaralar oluşacaktı. Biz mümkün olduğu kadar kaşındırıcı şeyler giydirmekten kaçınarak ve atopik ciltli bebeklere özel şampuan ve kremler kullanarak en azından kaşınmasını engellemeye çalıştık. Ayrıca beklediğimizin aksine yaz ayı bize çok iyi geldi. Kızımın yanakları pamuk gibi oldu. Kısacası atopik ciltli bebek anneleri biliyorum çok zor bir süreç ama sabredin gerçekten de zamanla geçiyor.

9 yorum:

  1. Yeni blog hayırlı olsun canım önceden de blogun vardı gibi hatırlıyorum; pamuk yanaklığı öperim bir de tavsiye aynı derten muzdarip olan bize en iyi gelen şey nişastalı su oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın canım o da çok iyi geldi birde senin önerdiğin nlb prebiyotik :)

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun. Tez zamanda atlatsın kuzucuk.. Kıyamam ona.. Nehir'inde cildi çok hassas. Doğduktan 3-4 ay olana kadar yüzünde minik minik suratını kaplayan içleri dolu kızarıklar vardı. Kortizonlu ilaç vermekten kaçınan doktorumuz krem sera önerdi. O gün bu gündür biz poposunda da yüzünde de aynı kremi kullanıyorz.. En ufak tahrişi kızarıklığı pişiği silip atıyor. Sizdeki durum daha farklı. İnş. kuzucuğun pamuk yanakları 3. yaşını beklemeden normal görüntüsüne kavuşacak..

    YanıtlaSil
  3. Benim kızımın adı da Derin öncelikle bunu yazmak istedim. Doğduğundan beri biz de cilt sorunları yaşıyoruz.Bu akdar şiddetli olma da kuruluk ara ara ürtikerler döküp duruyordu..o vakitler araştırırken çok okumuştum atopik dermatik. FAzla şekerin ve özellikle bir hastalıkla savaşırken vücudunun ürtiker döktüğünün farkına vardım..Çok fazla ürün araştırdım..şu aralar iyi ancak cildi kruu ve çok hassas.Bizde kortizon krem kullandık bir kez de şidddetli bir ürtiker yaşanmıştı cildinde o zaman iğne yaptırmak zorunda kaldık kortizonlu zor günlerdi..kızım 2,5 yaşında 3 ü bekliyorum alerji testi için ya da geçmesi için.Ancak bu yaz Ahmet Aydın ın br yazısıyla birlikte alerji olayına bakış açım değişti.Tammeiyle bağırsak florası ile ilgili olduğunu söylüyor bu nedenle probiyotik ve özellikle kefir tüketimine dikkat çekiyor.Araştırmanızı tavsiye ederim..Ve tamamen atlatabildiniz mi...besinlere çabuk tepki veriyor mu.? Kolaylıklar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde nlb preyotik atp kullandık ondan sonra daha iyileşti dediğiniz gibi olay bağırsaklarda. Kızlarımızın adaş olmasına da çok sevindim:)

      Sil
  4. Kefir kullanarak yararlı bakterileri çoğaltabilirmişiz...Benimki sevmiyor ancka vazgeçmiş değilim ...Size de kolaylıklar :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, ben bir öneride bulunmak istiyorum . benim bebeğimde de alerjik egzama olarak aynı problem vardı. Ancak gittiğimiz doktor Biobaby markasının Atopik ciltler için olan şampuanını verdi. Uzun süredir kullanıyorum ve çok memnun kaldık. Eczanelerde satılıyor. temin edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler şampuanımız bitiyor şimdi onu denerim :)

      Sil