12 Kasım 2013 Salı

UYKU EĞİTİMİ ŞART MI?

Derin her zaman uyku problemi olan bir çocuktu. Belki biraz benden, biraz da karakterinden kaynaklanıyordu bu durum. 6 aylıkken artık canıma tak etmiş ve bir kaç arkadaşımın tavsiyesi ile uyku eğitimi vermek üzere psikoloğa gittim. Sevgili Aysun Bal Ömeroğlu ile görüştük ve ciddi kararlar alıp uygulamaya başladık. Derin'in artık kendi odasında,yatağında ve kendi kendine uyumasını öğretecektik. Derin'in ağlamaya ne kadar dirençli bir çocuk olduğunu o zamandan anlamıştım. Haftalarca, saatlerce ağladı yanımızda... O ağladıkça benim içim kanıyordu fakat  bunu yapmam gerektiğini ileride ona çok faydası olacağını düşündüğüm için hep kendimi tuttum. Sonunda Derin kendi başına uyumayı öğrendi. Tam 8 aylıktı yatağına bırakıp çıkardık ve kesintisiz gece uykusu uyurdu. Taaaaaa kiiii 16. aya kadar :) Evet 8 ay boyunca böbürlenerek 'benim çocuğum kendi başına kesintisiz uyuyabiliyor' diye dolaştım. Amma havam kısa sürdü :) Gerçi Aysun Hanım bana demişti çocuklarda uyku hep başa döner sabırla beklemek ve uğraşmak gerek... Derin'in erken iki yaş sendromu, dişi hastalığı derken bir baktık çocuk yeni doğana dönmüş. Hatta üzerine birde gece terörü eklenmiş kabusumuz olmuştu. Şu anda 25 aylık ve kendi kendine uyuyamıyor yanına uzanıyoruz ninni açıyoruz o şekilde uykuya dalıyor. Ve hala bazen geceleri defalarca kalkıyor. Çok şanslı değilseniz sevgili anneler çocuğunuzun uzun seneler kalkacağı fikrine alışın :) Bu yazıyı aslında şunun için yazmak istedim. Kendinizi lütfen benim gibi uyku konusunda takıntılı hale getirmeyin. Emin olun eğitim vermeyen annelerin çocuklarının çoğu büyüyünce güzel güzel uyuyor. Diyeceğim o ki uyuyacak çocuk her şekilde bir gün kendi kendine güzelce uyuyacaktır. Derin gibi uykuyu sevmeyen çocuğunuz var ise piyango size de vurmuş demektir. Only just relax :)

10 yorum:

  1. uyku eğitimi diye bir şey yok canım; öyle başa dönen şey için neden çaba sarfedilsin ki değil mi :) inanmıyorum hepsi modern dünya gelir kaynağı, hepsini denedim iyi de uyguladığıma inanıyorum olmayınca olmuyor. Uyuyan çocuklar ve uyumayan çocuklar var bu kadar net :) ben herkese söylüyorum sakın girişmeyin bu işe diye. bir rutin uygularsın kararlı bir içmde tutarsa tutar tutmazsa tutmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım en iyisini sen yaptın gerçekten. Zor günlet geçirdin ama çok mutlu ve akıllı bir çocuk yetiştirdin

      Sil
  2. 17 aylık Ada hanım hala ayakta sallama usulü ile uykuya geçip zırt pırt uyanmak sureti ile uyuyor. Üstelik ağlayarak uyanma olayını biyolojik saatine göre ayarlamış :( gece aynı saatlerde uyanıyor. Sabah'ta uyanmak istemiyor haliyle gece uyumadığı için. Ama yinede zorla uyandırıyorum ki gece erken ve düzgün uyusun diye, sonuç hiiiiç değişmiyor. Şu tv deki dadı gelsede bizim Adayı bir eğitse diyorum kendi kendime :)

    YanıtlaSil
  3. benim kızım 11 yaşında. doğduğundan beri uykuyu sevmiyor. bebekken öğle uykusu bile 30 dk.' ydı. hala uykum yok yatmak istemiyorum diye söylenir. bir anormallik var mı, yok. cin gibi maşallah. diğer çocuklardan üstün ya da eksik bir şey de yok. sağlığı da iyi. yapısı bu, az uyku ona yetiyor. kendinizi de çocuğu da hırpalamayın. rahat olun:)

    YanıtlaSil
  4. Evet siz tabi daha tecrübelisiniz bana demişlerdi rahat ol diye ama insan bazen kafasının dikine gidiyor dinlemiyor. Boşuna o kadar üzülmüşüm ve ağlatmışım :(

    YanıtlaSil
  5. Aysun Bal Ömeroğlu'na nasıl ulaşabilirim, yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki mail adresinizi verin telefonunu göndereyim.

      Sil
  6. Tabi ki mail adresinizi verin telefonunu göndereyim.

    YanıtlaSil
  7. bizimkiler çok zor uyuyor. Uyku eğitimi şart ama ben yatağa 8 de de götürsem, kıkırdaşmalarından 11 i buluyor. Yatakta mutlu mutlu yaatıp ama uyumayan çocuğa ne yapılırki,kızamıyorumda. Yatarak sohbet ediyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız eğer huzursuzluk çıkarmıyorlarsa insan me yapabilir ki:) kaç yaşındalar sohbet ettiklerine göre büyükler sanırım

      Sil