28 Temmuz 2013 Pazar

Kuzu Etli Noodle

 
Noodle yani Çin eriştesi öyle bir yemek ki evde ne varsa ona göre tarif uydurulabilir. Ben bu hafta sonu evde olan malzemeler ile kendi noodle'ımı yarattım :)

Malzemeler;

*Biber ( kırmızı ya da yeşil hepsi olabilir)
*Mantar (8-9 adet orta boy)
*Soya filizi
*4-5 diş sarımsak
*400 gr kuzu eti
*Bir paket noodle
*Soya sosu

Eklenebilecek malzemeler;
*Kabak
*Badem
*Kaju fıstığı
*Soğan
*Havuç
*Brokoli
*Pazı, ıspanak

Yapılışı;

Öncelikle biber ve sarımsaklar renkleri biraz dönene kadar wok tavası ve mümkünse wok ateşinde kavrulur. Üzerine kuzu eti eklenir bu şekilde çok pişirmeden kavrulmaya devam edilir. Sonrasında iri doğranmış mantarlar ve paketinden çıkarılıp yıkanmış soya filizleri eklenir hepsi birlikte sularını salıp çekmeye başlayana kadar kavrulur.

 
Bu sırada eriştelerimiz, geniş bir kapta üzerini bir parmak geçecek kadar kaynamış su eklenerek 20 dk kadar bekletilir.
 
 
 
Yumuşayan eriştelerimiz tavamıza ilave edilerek soya sosu ve isteğe bağlı olarak acı, tatlı diğer soslar eklenerek 5 dk kadar çevirilir.
 
 
 




Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve çok beğendim. Eşimde tavuklu ve bol sebzeli yapıyor çin makarnasını :)) İnanılmaz güzel oluyor. Sizin de ellerinize sağlık :))
    Bu arada sizi izlemeye aldım :)) Bana da beklerim.
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Görüşebilmek dileğiyle,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma hanım sizin mükemmel tariflerinizi inceledikten sonra bloğumu beğenmenize nasıl sevindim anlatamam :)

      Sil
  2. teşekkür ederim esas ben sizin tariflere bayıldım çok faydalanacağım:)

    YanıtlaSil
  3. haftanın 3 günü verseler bıkmadan yiyebilirim.

    Her türlüsü kabulümdür:)

    YanıtlaSil